fredag 18. desember 2009

Ting 20 E-læring 2.0

I "23 ting om 2.0" har jeg oppdaget mange nye ting på Internett som jeg ikke visste om fra før. Har stadig oppdaget og lært nye "ting" underveis i kurset. Føler meg langt fra utlært om alle "tingene", men har snust på, og fått et visst innblikk i en for meg ganske ukjent verden. Mye av dette kan jeg bruke i jobbbsammenheng, andre ting kan jeg få bruk for privat i ulike sammenhenger. Selvfølgelig er det for meg en del unyttige ting også der ute, men det er jo greitt å vite om dem! - Jeg er i alle fall glad jeg ble med på dette kurset :-)
Tok en liten oppdagelsestur om e-læring. Her er det mye å velge i: bl.a. læringsrelaterte som lær deg å spille piano, lær 2.0, powerpoint etc. - Registrerte meg ikke på ChinesePod da jeg ikke har ambisjoner om å lære meg kinesisk.
Men, at e-læring kan være nyttig er det vel liten tvil om. For fjernstudenter f.eks. må dette være helt topp. Du kan finne informasjon, diskutere og kommentere med lærere og medstudenter.

1 kommentar:

  1. Nei utlært blir ingen av oss, til det går utviklingen alt for fort :-)!
    Men viktig at vi bibliotekarer ikke står der som spørsmålstegn når brukerene våre spør. Og etter hvert håper vi flere 2.0-tjenester tas i bruk også for bibliotektjenester.

    Hilsen Heidi

    SvarSlett